Underbar müsli

I det lilla häftet från hemmets journal som jag har bloggat om innan hittade jag ett recept på en nötmüsli som jag passade på att göra i dag. Jag har testat att göra olika sorters müsli innan men inte hittat någon som jag gillat men denna var helt underbar.

 

1dl valnötter
½dl mandel
1dl solroskärnor
1dl kokosflingor
½dl pumpafrön

 

Grovhacka valnötterna och mandel och tillsätt sedan resten.

 

Rosta gyllenbrunt i en torr stekpanna. Håll koll så att nötterna inte bränns!

 

Servera müslin med yoghurt, hallon och blåbär.

 

Jag använde mig utav turkisk yoghurt uppblandat med lite ovispad grädde. Till det värmde jag frysta hallon och mosade sedan dessa. Och sist men inte minst müslin.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0